lördag 7 maj 2011

Misslyckades

Jag medger det jag blev inte klar i tid. Jag fick lite bannor för det men ja det är ju ett rätt så avancerat plagg att göra så vad hade jag väntat mig när jag började med det i måndags.

Efter misslyckandet med att bli klar i tid tappade jag sugen på allt och blev bara less, jag gav upp. Men i fredags var vi och byggde utställningen i Röda korsets skyltfönster och vi pratade om att det var okej om vi kompletterade med de plagg som inte var klara på måndag. (de var inte bara jag som inte var klar)

Igår (fredag) fortsatte jag med jackan och fick i ärmarna så nu ska jag bara avsluta det hela med små detaljer här och där.
Såhär ser det ut nu.
Ärmdelar, mönstret är i småbitar.
Varför det är så kommer synas sen.

Fodret sitter i, de fixade jag innan jag tappade orken.

Återanvända bakfickor

Ärmen

Den börjar se klar ut och jag blir extremt nöjd

Inga kommentarer: